Een gaatje in de hoes
Een gaatje in de hoes
De hoezen van een stuurhuis zijn werkelijk van levensbelang voor de duurzaamheid van het stuurhuis. Achter de hoezen zit een zuiger van onbeschermd staal die erg gevoelig is voor corrosie.
Ter illustratie, de tweede auto...
Een Ford Ka stuurhuis gaat vaak stuk door de verkeerde hoezen of schade aan die hoezen. Een Ka is vaak de tweede auto en die staat nogal eens stil. Door het vocht (of vochtige lucht) in de hoezen ontstaat vliegroest op de zuiger. (denk aan de remschijf tijdens een regenbui)
Bij de eerste stuurbeweging gaat de geroeste zuiger door de rubber afdichtingen en gaan deze stuk.
Wij gebruiken bij voorkeur rubber hoezen, omdat deze beter afsluiten dan de hardplastic hoezen. Tevens ziet u voornamelijk de stalen clips als montagemiddel voor de hoes. En als bonus wordt de hoes met speciale lijm vastgelijmd op het stuurhuis. Meer kunnen wij niet doen... U moet spoelen en zorgvuldig uitlijnen!
De foto is een illustratie van matig werk tijdens uitlijnen... de hoezen zijn gedraaid tijdens het uitlijnen.... een weekje sturen en de hoes is gescheurd... helaas gaat dan langzaam het stuurhuis weer stuk. Dit is een duidelijk geval waarbij u volgens de regels géén aanspraak kunt maken op garantie of coulance!
We laten niemand staan en we zorgen altijd voor een nette oplossing.... Maar laat het duidelijk wezen dat deze klant nu wél weet hoe hij volgende keer moet werken.